Home News / Eventi BNU Philosophy Summer School 2022

BNU Philosophy Summer School 2022

Self and Others on the Horizon of Chinese and Western Culture | July 4 - 10, 2022
Locandina BNU Philosophy Summer School 2022

Time: July 4-July 10, 2022

Every day

12 pm - 6 pm (Italian time)

6 pm - 10 pm (Beijing time)

Location: Zoom online platform

(Zoom information will be published later)

General Information

To promote the understanding of traditional and contemporary Chinese culture among outstanding young people worldwide, enhance the communication between Chinese and foreign youths, the School of Philosophy of BNU plans to hold “Chinese Thought and Modern Civilization” - the 7th New Sinology Program-BNU Philosophy Summer School” on July 4, 2022.

This time The Summer School will focus on the topic “Self and Others on the Horizon of Chinese and Western Culture” and how this topic influences the contemporary social culture.

Main activities of this program: academic lectures, Chinese traditional culture experience, group discussion, and summary presentation.

How to apply

Applicants should fill in the application form and submit application materials before June 12, 2022.

Required materials should be sent to bnuphisummerschool@163.com, entitled "BNU summer school + school + English name + (Chinese name)"

Fees and Scholarship

None, since this program will be held online.

Contact Information

International affairs secretary for the School of Philosophy BNU

Fu Hualai: fuhualai@bnu.edu.cn

Lin Wanzhi:linwanzhi@bnu.edu.cn

For more information, please consult the file attached.

Summer School 2022 - Scuola di Filosofia dell'Università Normale di Pechino

Self and Others on the Horizon of Chinese and Western Culture

Data: dal 4 al 10 luglio 2022

Tutti i giorni

12:00-18:00 (fuso orario italiano)

18:00-22:00 (fuso orario di Pechino)

Luogo: aula virtuale Zoom

(le informazioni riguardo l’aula Zoom verranno pubblicate successivamente)

Informazioni Generali

La Scuola di Filosofia dell’Università Normale di Pechino organizza la 7ma Summer School di Filosofia – New Sinology Program – per una platea di giovani eccellenti provenienti da tutto il mondo, al fine di promuovere la conoscenza della cultura cinese tradizionale e contemporanea e di migliorare la comunicazione tra la gioventù cinese e quella internazionale. La Summer School si svolgerà on-line dal 4 al 10 luglio 2022.

Verrà trattato l’argomento “Self and Others on the Horizon of Chinese and Western Culture” e come esso influenza la società contemporanea.

Le principali attività del programma: conferenze accademiche, esperienza della cultura tradizionale cinese, discussioni di gruppo, presentazione finale.

Come partecipare

I candidati dovranno compilare la domanda di partecipazione e presentare la documentazione richiesta prima del 12 giugno 2022.

La documentazione dovrà essere inviata all’indirizzo email bnuphisummerschool@163.com, specificando nell’oggetto “BNU Summer School + scuola/università + nome e cognome + (nome cinese)”

Tasse e borse di studio

Nessuna, poiché il programma sarà on-line.

International affairs secretary for the School of Philosophy BNU

Fu Hualai: fuhualai@bnu.edu.cn

Lin Wanzhi:linwanzhi@bnu.edu.cn

Per maggiori informazioni, consultare il file allegato (in inglese).

Questa pagina è stata aggiornata il 30/05/2022